Henry Chalfant

chalfant
Soldan sağa: Carlos Mare, Cope2, Henry Chalfant, JonOne.

Soldan sağa: Carlos Mare, Cope 2, Henry Chalfant, JonOne.

“Graffiti, bir ‘ses’ti. Sadece bir eğlence olmaktan öteydi. Eğlence olarak başlamıştı ama onlar da graffitiyi, seslerini duyurmanın bir yolu olarak ve bu şehirde onların da var olduğunu, bu büyük ve sahipsiz şehirde onların da önemli olduklarını ifade etmenin bir yolu olarak anlamaya başladılar. Kamusal alanın kime ait olduğu meselesini düşünmeye başladılar.”

1970′lerde, kariyerine heykeltıraş olarak başlayan Henry Chalfant, hip hop kültürü ve graffiti üzerine derin bir çalışma gerçekleştirebilmek amacıyla fotoğraf ve film alanlarında çalışmalar sürdürdü ve konu üzerine kapsamlı bir arşiv oluşturdu. New York’ta yaşayan Chalfant, belgesel film çalışmalarına günümüzde de devam ediyor. Dondi, Futura, Lee Quinones gibi öncü graffiticilerin metroları boyadıkları dönemlerde ölümsüzleştirdiği görüntüler, günümüzde, graffiti hakkında en önemli üç kaynağın da temelini oluşturuyor: 1983 yılında, yönetmen Tony Silver ile beraber hayata geçirdikleri Style Wars belgeseli, 1984′de Martha Cooper ile ortak çalışmaları olan Subway Art kitabı ve 1987′de, James Prigoff ile Spraycan Art kitabı.

Heykel atölyesinde sıkılmaya başladığı günlerde, heyecan verici estetiğiyle ilgisini çeken kaligrafik çalışmaların geçici olduğunu fark edip üzerinde yoğunlaştığı metro graffitileri, arşivinin önemli bir parçasını oluşturuyor. Multiple-frame panoramic tekniği ile trenleri tümüyle kadrajlamayı başaran kareleri, 1980′de New York’taki OK Harris galerisinde sergiledi. Bir süre hiçbir graffitici ile temasa geçmeden çekimlerini sürdüren sanatçı, onların güvenini uzun sürede kazandığının altını çiziyor.

Günümüzde, galeri ve müzelerde yerini alan bu kültürün ilk zamanlarında, trenlerde yakalamış olduğu dinamizmi ve heyecanı tercih ettiğini ekliyor Henry Chalfant: “Şimdilerde internet, dergi ve forumlar şehirden şehre duvarları boyayan insanlarla dolu. Bu durum heyecan verici, fakat ben bunu kayıt altına almak için herhangi bir dürtü hissetmiyorum, zaten kendi kendilerine çok iyi fotoğraflar çekiyorlar.”

Henry Chalfant, installation view,

Henry Chalfant, sergiden yerleştirme görüntüsü, “Duvarların Dili”.

Duvarların Dili: Graffiti / Sokak Sanatı sergisi hakkında detaylı bilgi için tıklayın

Yorum Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir