Resim ve Eskizler
Louis Kahn’a Yeni/den Bakış

2

“Kahn’ın dünyası hayranlık ve merak doludur. Hem erken eğitiminde yaptığı figür analizleri, hem de gezilerde yaptığı suluboya ve pastel resimler ile kömür eskizler, baktığı ile nasıl bütünleştiğini, çevresini ve görüntüleri birer ruh hali olarak okuduğunu gösterir.”
Jale Erzen

2

Pıazza Del Campo No.2, Sıena, İtalya, 1951 ‒ Kağıt üzerine pastel, Nathanıel Kahn Koleksiyonu

Kahn erken yaşlardan itibaren resim ve müzikle iç içe büyür: “Sanatın hayatın parçası olarak görüldüğü bir aileye doğdum. Orada sanat hayatın çeperinde değildi, ailem sanatın tam da göbeğindeydi.” Kahn’ın, izlerini yaşam boyu yüzünde taşıyacağı kaza da, evin ocağında yanmakta olan kömürlerin çıkardığı yeşil-mavi ışıktan etkilenip onları içgüdüsel olarak korumak istemesinden kaynaklanmıştır. Bu izler, onun ışık ve renge duyarlılığının göstergesi olmasının yanı sıra kişisel mitolojisi ve ifadesinin de önemli bir parçası haline gelir. Yaşamı boyunca çıktığı iki büyük Avrupa odaklı seyahatinde yaptığı resim ve eskizler önemlidir. 1928-29 yıllarında kuzey Avrupa’dan başlayarak İtalya kentlerine gider. Vincent Scully’ye göre ilk Avrupa seyahati resimleri dönemin üsluplarından etkilenirken, kendine ait üslubunu yaratması 1950-51 yıllarındaki Yunanistan ve Mısır yolcuğunda mümkün olur. Kahn, gördüğü, düşündüğü ve düşledikleriyle empatik olarak bütünleşir.

3

Kabinde, Indıan Harbor, Nova Scotıa, Kanada, 1938, Tuval üzerine yağlıboya, Sue Ann Kahn Koleksiyonu

Louis Kahn’a Yeni/den Bakış: Cemal Emden’in Fotoğrafları – Çizimler ve Resimler” sergimiz 4 Mart’a kadar devam ediyor!

Yorum Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir