1

Mahremiyet ve İktidarın Karmaşık Tarihi
Monica Bonvicini

Zyrtcszbienal_007

Pera Müzesi, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) iş birliğiyle, 16 Eylül – 12 Kasım 2017 tarihleri arasında 15. İstanbul Bienali’ne ev sahipliği yapıyor. Müzede 17 sanatçının eserleri yer alıyor. Bienal boyunca bu sanatçıları ve eserlerini blogumuzda ele alıyoruz!

Monica Bonvicini, İstanbul Bienali’nin farklı mekânlarında sergilenen yapıtlarında mahremiyet ve iktidarın karmaşık tarihini mekân ve bedenle ilişkisi bakımından incelerken, alttan alta kendini hissettiren incelikli bir mizaha başvuruyor.

Zyrtcszbienal_007

Bonvicini’nin Pera Müzesi’nde sergilenen, 1990’lara ait daha önceki bir yapıtı ise, ev yaşamı ile toplumsal cinsiyet roller arasındaki ilişkiye daha doğrudan işaret ediyor. Hausfrau Swinging (Sallanan Ev Kadını, 1997) başlıklı bu video enstalasyonunda, başına bir ev geçirmiş olan çıplak bir kadını başını öfkeyle ve hiç durmadan duvarlara vururken izliyoruz. Huzur fikrinden tamamen koparılmış olan bu ev, bir hapsetme ve şiddet alanine ve dolayısıyla isyan edilecek bir yere dönüşüyor. Video böylece bir yandan mimari mekânın boş ve cinsiyetsiz olarak düşünülmesine itiraz ederken, bir yandan da bedenin nasıl engellenmişlikten doğan bir öfke, fantezi veya tutsaklık alanı haline gelebileceğini gösteriyor.

Yorumlar 1

Yorum Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir