Düğümlerin Dansı

Mario Prassinos, Bir Sanatçının İzinde: İstanbul-Paris-İstanbul” sergimiz kapsamındaki Pera Müzesi Blog yazılarımız devam ediyor! Bu kez de Prassinos’un dokumalarını ele alıyoruz!

1941’de Paris’te villa Seurat’ya taşındıklarında Mario Prassinos’un komşuları arasında dokuma çalışmalarıyla tanınan Jean Lurçat da vardı. Lurçat bir süre sonra Prassinos’u yün ipliklerle tanıştıracaktı.

Dokuma yapmak için önce kâğıt üzerine desen çiziliyor, sonra ipliklerin renk kartelasındaki kod numaraları o an için sadece tasarımcının zihninde gerçekleşen bir tür ön izlemeye dayalı olarak kâğıda yazılıyordu. Prassinos gibi hafızasını iyi kullanan biri için dokumalar yeni bir oyun gibiydi. Yer yer kaligrafik ifadeler beliren dokumalarında bazen diğer eserlerinde kullandığı desenleri tekrar ediyor, bazen de Turquerie, Türk Gülü gibi verdiği isimler aracılığıyla geçmişi çağrıştıran imgeleri ortaya çıkarıyordu.

  • 20_Othello-196311_120x145 (tifmd)
  • Red Fiancées
1972
Low warp woven tapestry
170 x 240 cm.
FNAC 3173
Centre national des arts plastiques
  • Othello
1963
Wool, low warp woven tapestry
120 x 145 cm.
Private Collection

Mario Prassinos, Bir Sanatçının İzinde: İstanbul-Paris-İstanbul” sergisi 14 Ağustos’a kadar Pera Müzesi’nde ziyaret edilebilir!

Yorum Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir